Eğitimci

ALİ ALPASLAN

BURSLAR
Site Haritası
Ziyaret Bilgileri
Aktif Ziyaretçi12
Bugün Toplam359
Toplam Ziyaret1275699

MEB, ‘Özellikle Kız Çocuklarının Okula Devam Oranlarının Artırılması Projesi’ kapsamında 2 yılda 15 ilde okuldan farklı sebeplerle uzak kalan 5 bin 22 öğrenciyi eğitime yeniden kazandırdı.

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü’nce 23 Şubat 2015'de başlayan ‘Özellikle Kız Çocuklarının Okula Devam Oranlarının Artırılması Projesi’ 5 bin 22 kız öğrencinin eğitime kazandırılmasıyla bu yaz tamamlandı.

Ağrı, Batman, Bingöl, Bitlis, Diyarbakır, Erzurum, Gaziantep, Kars, Mardin, Muş, Siirt, Şanlıurfa, Van, Hakkari ve Iğdır'da uygulanan proje kapsamında, kız çocuklarının ilk ve ortaöğretim düzeyinde okula devam oranlarını artırmak ve ailelerin eğitimin önemi konusunda bilinçlenmeleri hedeflendi.

Bakanlık yetkililerinden alınan bilgiye göre, yeni atanan öğretmenler, eğitim alanında faaliyet gösteren kurumların personeli, yatılı bölge ortaokulu eğitim ve idari personeli ve bölgedeki yerel aktörler (emniyet, sağlık çalışanları, din görevlileri, yerel basın mensupları ve yerel STK'ler) başta olmak üzere öğrencilerin yeniden okula kazandırılması için 18 bin 516 kişiye eğitim verildi.

KIZ ÖĞRENCİLERİ TEŞVİK İÇİN YARIŞMA
Aile ziyaretleriyle 9 bin 424 aile ve 12 bin 977 öğrenciyle iletişime geçildi. Veli ve öğrenci görüşmeleri sonucunda 10 bin 558 aile anketi yapıldı ve 5 bin 22 öğrencinin okula devamı sağlandı.

Kız öğrencilerin okula teşvik edilmesi için 43 ilde 8-12 sınıf öğrencileri arasında üç farklı kategoride logo ve slogan, fotoğraf, kısa film yarışması düzenlendi. Yarışma sonucunda dereceye giren öğrencilere tablet hediye edilerek, 15 pilot il birincileri rehber öğretmenleri ile İstanbul gezisiyle ödüllendirildi.

Öğrencilerin okula ikna edilmesi için 5 bin 703 öğretmene rehberlik ve psikolojik danışmanlık eğitimi verildi. Öğrencilere ve ailelere ayrı ayrı hazırlanan 15 bin ‘kariyer rehberliği kitapçıkları’ pilot illere dağıtıldı.


AA



Paylaş |                                         Yorum Yaz - Arşiv   28 kez okundu

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yapmak için tıklayın
HABERLER