Eğitimci

ALİ ALPASLAN

BURSLAR
Site Haritası
Ziyaret Bilgileri
Aktif Ziyaretçi7
Bugün Toplam51
Toplam Ziyaret1276857
Dünya Bankası’ndan eğitimde ilerleme için üç formül

Dünya Bankası, ‘Eğitim Vaatlerini Yerine Getirmek Raporu’nu yayınladı. Raporda ülkelerin eğitimde ilerlemeleri için birbirini tamamlayan üç strateji ortaya konuldu. Bunlar, “Öğrenmeyi değerlendir”, “Okulların herkes için işler hale gelmesi için elde edilen bulgulara göre hareket et” ve “Bütün eğitim aktörlerini sistemin çalışması için sıraya koy”. Raporda bu üç strateji ise şöyle açıklandı:

1) İYİ TASARLANMIŞ BİR DEĞERLENDİRME: Hedeflere ulaşmak için öğrenme değerlendirilmeli. Bunun için eğitim sisteminin verimliliğini ölçecek çok iyi tasarlanmış bir öğrenci değerlendirme yöntemi kullanılmalı. Bu sayede gizli kalan noktalar belirlenebilir, kararlar alınabilir ve buna göre adım atılabilir. Birçok ülke, öğrencileri doğru değerlendirecek standartlara sahip değil.

3) PAYDAŞLARI DİKKATE ALMAK GEREKİYOR: Aktörleri, eğitim hedeflerine ulaşmak açısından önemli bir strateji. Ülkelerin sınıflarına inovasyonu taşımak için sistemlerinin öğrenmeyi desteklemesi gerekiyor. Ekonomilerin teknolojik ve politik bariyerleri dikkate alarak eğitimi herkes için erişilebilir bir hale getirmesi ve inovatif eğitimcilere ön sıralarda yer ayırması da bu stratejide önemli bir yer tutuyor. Eğitim sadece öğretmen ve öğrencilerle ilgili değil; ayrıca aileler, topluluklar, politikacılar, bürokratlar, uluslararası örgütler, özel sektör, sivil toplum örgütleri, yargı ve diğer paydaşlar da bunun içinde yer alıyor. Bunları da eğitimde göz ardı etmemek gerekiyor.


Önder ÖNDEŞ

Haberler

Paylaş |                      Yorum Yaz - Arşiv      55 kez okundu

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yapmak için tıklayın
HABERLER